Płyta: Shot For Mia – „Shot For Mia”.

Dziś czas na kolejną, muzyczną porcję nowości. Może ktoś zna, może ktoś nie, zespół Shot For Mia. To skład czterech panów: jednego Polaka, Włocha oraz dwóch Anglików. Mieszanka wybuchowa, powodująca ciarki na plecach. Miałam okazję usłyszeć ich jako support, podczas jednego z koncertów IRY. Niestety nie zapamiętałam nazwy, i tak słuch o tym zespole zaginął. Pięć miesięcy od tego koncertu, zespół ten znów pojawia się w moim muzycznym świecie, ze swoją płytą i kolejnym koncertem. Co z tego wynikło? Zapraszam do czytania!

Spotkali się w Londyńskim pubie, założyli zespół, grają przed zespołem IRA oraz Happysad i niedawno wydali płytę. Do tego pochodzą z różnych krajów, co ma wpływ na ich wspólną twórczość. Płyta Shot For Mia to mieszanka dźwięków, muzycznych kultur, podejścia do samego słowa muzyka. Wszystko to połączone stylem angielskim.

Ich teksty nie są zbyt skomplikowane, lecz to jest plusem ogromnym. Szczególnie dla publiczności z naszego kraju. Można zrozumieć ich teksty, wczuć się w nie, szczególnie na koncertach. Melodie znów, to połączenie muzyki z lat 80, posypanych polskim wpływem, oraz ujętych w angielski klimat. Poza tym słychać tam jeszcze kilka wpływów muzycznych, których nie jestem w stanie rozpoznać. Mimo to, bardzo mi się podobają i nadają oryginalności zespołowi.

Poza całkiem dobrą płytą, zespół daje też fajne koncerty. Jest kontakt z publicznością, jest emocja, jest zabawa. Wszystko czego trzeba, do zrobienia dobrego wrażenia. Shot For Mia jest potwierdzeniem tego, że to koncert weryfikuje zespół. W moim odczuciu, dwa koncerty, na których miałam okazję być, zweryfikowały ten zespół w najlepszym świecie.

Poza świetnym wyczuciem na scenie, poza nią zespół również zaskakuje. Otwarte podejście do ludzi, uśmiech, radość z grania. Ta mieszanka kulturowa jest strzałem w dziesiątkę. Polecam każdemu, kto lubi angielskie klimaty. Przed Shot For Mia myślałam, że muzyka z wysp raczej do mnie nie trafi. Bardzo się myliłam…

Skomentuj

