Płyta: Rusin&Trebuchet „Kraksa” (EP-ka).

Pewnego, lutowego wieczoru, przy blasku lampy, ze słuchawkami w uszach pomyślałam, że pora poszukać nowych, muzycznych inspiracji. Nie jest tajemnicą, że moje serce należy do muzyki polskiej – wszelakiej. Kocham nasz rodzimy język, nasze melodie, nawet nasze komercyjne stacje radiowe i hity z nich płynące (a czasem nienawidzę). Ta miłość doprowadziła mnie do „Kraksy” – i to dosłownie. Co z tego wynikło?

rusin26trebuchet-default

Rusin&Trebuchet to dość nietypowy projekt, trudny do sklasyfikowania. Słuchając EP-ki mam wrażenie pełnego profesjonalizmu, chociaż jak na warunki nagraniowe i wydawnictwo własne, ten profesjonalizm jest zawężony. Poziom realizacji nie jest idealny, lecz da się to wybaczyć. Dodam nawet więcej, da się za to uwielbiać ten zespół.

Zrobienie czegoś, od początku do końca, po swojemu w muzyce, to ciężka sprawa. A oni to zrobili, zebrali potrzebne pieniądze, nagrali swoją twórczość i wydali. Za to wielkie ukłony. To, że jest to ich, i tylko ich praca, słychać. Chociażby w tekstach, które nie są oczywiste, lecz nie są i trudne. Wymagają jednak jakiegoś zaangażowania intelektualnego, co w moim odczuciu, ustawia zespół na wyższej półce, w muzycznym rankingu.

Co mogę jeszcze powiedzieć o „Kraksie”? Nie mam pojęcia. Jest to takie zjawisko, którego nie potrafię sklasyfikować i poddać opisowi. Jestem jedynie pewna, że osoby, które potrafią docenić alternatywne dźwięki, odnajdą to „coś” w twórczości Rusin&Trebuchet. Ja specjalistką od alternatywnej muzyki nie jestem, a mimo to słuchając „Kraksy” mam pewność, że jest to jedna, z bardziej ambitnych i ciekawych propozycji, w mojej muzycznej biblioteczce.

Dlatego serdecznie polecam przesłuchanie! I jestem ciekawa waszych opinii. 😉 A do tego zespołu jeszcze powrócę. W końcu to koncert weryfikuje zespół i muzykę, a ja z przyjemnością skonfrontuje me odczucia z tym, co na żywo.

Skomentuj

