„Bomba” Karoliny Korwin-Piotrowskiej.

Bomba

Wielki debiut, długo wyczekiwany, szczególnie przez fanów Karoliny. Z racji, że jestem jej fanką, a przynajmniej mi się tak zdawało, sięgnęłam z wielką ciekawością, do jej literackiej pozycji. Miało być inaczej, wyszło jak zwykle. Czyli jak?

„Bomba – czyli alfabet polskiego szołbiznesu”. Tak brzmi pełna nazwa książki. Musze przyznać, że bardzo chwytliwa i dobra ta nazwa. Jak człowiek przeczyta „BOMBA”, zobaczy na okładce zdjęcie Karoliny, która kojarzona jest z byciem ostrą… no można spodziewać się wielu. Niestety nie wiele jedna bomba, ma z drugą do czynienia.

Pierwszy zarzut to forma. Jest to wykaz, alfabetyczny, polskich gwiazd i kilku kontrowersyjnych słów, które funkcjonują w naszej szarej rzeczywistości. Mam świadomość tego, że nazwa książki zawiera w sobie „alfabet polskiego szołbiznesu”, jednak miałam nadzieję, że to metafora. Moje nadzieje były błędem.

Zawiodłam się również na treści. Ma się wrażenie, że Karolina sięgnęła do spisu treści w telefonie, tudzież kalendarza. Spisała nazwiska i swoje wspomnienia, przeplatając to z wiedza zasięgniętą z Wikipedii. Napisanie takiej książki, przypuszczam zajmuje cztery butelki czerwonego wina i pięć dni.

Nie spodziewałam się, że ocenę książki, osoby, która cenie, zamknę w trzech akapitach. Niestety debiut tej Pani jest kompletną klapą. Powinna sobie przyznać ją w programie, który prowadzi. Zasłużyła na „klapę” bardzo mocno, ponieważ uległa modzie pisania książek, którą tak skrupulatnie krytykuje, za każdym razem, gdy jakiś celebryta wyda chłam. Może lepiej już nie pisać, panno Karolino? Programy telewizyjne wychodzą Pani znacznie lepiej.

Skomentuj

